زیرانداز حصیری

زیرانداز مناسب سفر

زیرانداز مناسب سفر

اغراق نیست اگر بگوییم خوابیدن روی زیرانداز مناسب مانند خوابیدن روی تخت خود است. بنابراین زیرانداز یکی از مهمترین موارد برای کمپینگ است. آستر مناسب علاوه بر نرم شدن زیر پا و جلوگیری از فرورفتن سنگ ها در داخل پا از نفوذ سرما جلوگیری می کند. به عبارت دیگر وقتی داخل چادر سرد و در فضای باز گرم است، آستر از نفوذ سرما، رطوبت و گرما از بدن جلوگیری می کند. علاوه بر این، زیرانداز ها از تماس سنگریزه ها و سایر اجسام نوک تیز و تحریک کننده با بدن جلوگیری می کنند. حمل و نقل آسان زیرانداز و قیمت پایین آن کامل کننده مزیت های این دستگاه در سفر است. اگر قصد سفر دارید، زیرانداز را دست کم نگیرید. زیرا نقش مهمی در گرم نگه داشتن و راحتی شما دارد.

انواع کفپوش

نوع زیرانداز را با توجه به مقصد سفر خود انتخاب کنید. مقصد سفر شما می تواند مرطوب، خشک، صخره ای، کوهستانی، جنگلی و … باشد که هر کدام از این مقاصد پایگاه مناسب خود را می طلبد.

       فوم فشرده: این یک فوم نازک و سبک وزن است که بافت سلولی فشرده آن دارای سطح نرم تر، وزن سبک تر و توانایی به دام انداختن هوای بیشتر است. این نوع فوم ها عایق خوبی بدنه از زمین هستند. فوم های فشرده برای مکان های مرتفع، خشک و شن مناسب هستند.

       زیرانداز بادی: اگرچه این نوع زیرانداز ها راحت هستند، اما به عنوان عایق عمل نمی کنند. به این معنی که هوای داخل زیرانداز گرمای بدن را جذب کرده و آن را به بیرون رها می کند. به همین دلیل زیرانداز های بادی برای صخره نوردی مناسب نیستند.

       فوم نرم و غیر فشرده: در صورت عدم وجود آستر ضد آب در هنگام استفاده از این نوع تشک، آب و رطوبت به داخل این نوع زیرانداز نفوذ می کند.

       زیرانداز بادی: ترکیبی از فوم نرم که در یک کیسه پر از هوا قرار گرفته است. آنها گزینه خوبی برای کیسه خواب در نظر گرفته می شوند. به دلیل وجود فوم در این نوع زیراندازها، استفاده از آنها در مناطق مرطوب توصیه می شود.

       زیرانداز های غلتکی: این تشک ها بسیار ضخیم هستند و برای قرار دادن زیر کیسه خواب مناسب هستند. زیرانداز رولی گزینه مناسبی برای کوهنوردان است.

       آستر چادر: این آستر چادر شما را از آسیب محافظت می کند و به لطف رویه ضدآب خود از ورود رطوبت به داخل چادر جلوگیری می کند. این زیرانداز بسیار مفید است، به خصوص زمانی که باران می بارد که زمین خیس و گل آلود می شود.

راه حلی برای زمانی که زیرزمین نداریم

اگر در طول سفر حصیر به همراه نداشتید، توقف کنید و در مکان‌هایی بدون شن استراحت کنید. در واقع لزوم از کوله پشتی، لباس و برگ های بزرگ و درختان پرتاب شده در طبیعت به عنوان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *